Profesjonalne systemy odciągu spalin dla motocykli i innych typów pojazdów


  Firma NORFi jako profesjonalny niemiecki producent wyciągów spalin posiada najwyższej jakości systemy odciągowe wraz z bogatym asortymentem w postaci akcesorii. Wyciągi spalin firmy NORFI cechuje wysoka skuteczność, niezawodność oraz uniwersalność. Aby umożliwić współpracę z różnymi typami motocykli, firma oferuje szeroką gamę ssawek odciągowych.
-Ssawki ze stojakiem pozwalają na obsługę motocykli bez zakładania ich na rurze wydechowej.
-Ssawki standardowe zakładamy bezpośrednio na końcówkę rury wydechowej.

  Norfi wyposaża nawet największe fabryki motocykli w całe instalacje odciągowe, które są niezbędne w halach produkcyjnych oraz w warsztatach podczas regulacji silników spalinowych (na hamowniach). Producent w swojej ofercie ma wszystko co potrzeba do obsługi każdej dziedziny motoryzacji i nie tylko m.in.:

-Wyciągi proste,
-Wyciągi bębnowe,
-Wyciąg szynowy ALU,
-Wyciąg szynowy Technorail,
-Wyciąg szynowy Track System,
-Wyciągi podpodłogowe,
-Ramiona wyciągowe do spalin,
-Ramiona wyciągowe do pyłów.

   Pojedynczy wyciąg spalin stosowany jest na stanowiskach naprawczych pojazdów nie będących w ruchu. Składa się z wentylatora, węża odciągowego oraz ssawki odciągowej. Dostępne wersje różnią się średnicą i typem węża odciągowego, odpornością temperaturową oraz rodzajem zastosowanej ssawki. Wąż odciągowy może być podwieszany za pomocą linki lub odkładany na półkę przykręconą do ściany. Tego typu odciąg można opcjonalnie wyposażyć w balanser sprężynowy- podciąga wąż do góry, gdy odciąg jest nieużywany oraz podtrzymuje wąż ponad podłogą podczas pracy. Stosuje się węże o średnicach od 100 do 150 mm. Wyciąg może być podłączony bezpośrednio do wentylatora lub instalacji rurowej.

   Podwójny wyciąg spalin pozwala na obsługę dwóch pojazdów jednocześnie lub jednego z podwójnym układem wydechowym (wyjątkowo przy zastosowaniu odpowiednich rozwidleń i ssawek- obsługa czterech rur wydechowych np. motocykl honda NSR 500). 

   Bębnowy wyciąg spalin może być mocowany do sufitu lub do ściany. Dostępne są wersje z napędem sprężynowym lub elektrycznym, sterowanym za pomocą pilota. Budowa bębna odciągowego pozwala na stosowanie węży o dużych średnicach i długościach. Panelowa konstrukcja zapewnia sztywność a prowadnica na całej długości bębna zapobiega plątaniu się węża odciągowego.

   Wyciąg szynowy do stosowania zarówno na stanowiskach przejazdowych jak i stacjonarnych. Szyny te zostały zaprojektowane do obsługi samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów specjalnych, czołgów, lokomotyw spalinowych a także do pracy na hamowniach podwoziowych. Szyna może zostać zamontowana zarówno wzdłuż stanowisk jak również za rzędem ustawionych obok siebie pojazdów. Szyna spełnia podwójną rolę jako tor jezdny dla wózka z wężem i ssawką oraz jako kanał wentylacyjny odprowadzający spaliny. 

   Szynowy wyciąg spalin TECHNORAIL jest urządzeniem przewidzianym dla stacjonarnych stanowisk serwisowych samochodów osobowych oraz ciężarowych. Najczęściej montowana jest za rzędem podnośników lub wzdłuż kanału serwisowego. Zamontowany na szynie wózek z wężem i ssawką, manualnie przesuwa się do stanowiska, które aktualnie potrzebuje wyciągu spalin. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć ilość zamontowanych urządzeń, co upraszcza instalację i redukuje koszty inwestycji. Zastosowanie np. dwóch wózków umożliwi obsługę dwóch pojazdów jednocześnie lub jednego pojazdu z podwójnym układem wydechowym. 

   Szyna wyciągowa serii Track System przeznaczona jest dla pojazdów osobowych i dostawczych (fi 100 mm). Szyna składa się z aluminioweg profilu o długości 6 m, wzdłuż którego przesuwany jest balanser sprężynowy podtrzymujący wąż wyciągowy i ssawkę. Szyna może być podwieszona wzdłuż lub w poprzek stanowisk, wąż przesuwany jest ręcznie do pojazdu, który w danym momencie jest obsługiwany. Pośrodku szyny znajduje się podłączenie do instalacji rurowej odprowadzającej spalin poza halę. 

   Instalacje podpodłogowe mają instalacje pod posadzką warsztatu a montaż zalecany jest w fazie budowy warsztatu. W ramach systemu dostępne są gniazda do zabudowy w podłodze o różnych średnicach, różne typy węży odciągowych i ssawek wyciągowych. Wentylator wyciągowy podłączony do systemu podpodłogowego może być sterowany ręcznie lub automatycznie za pomocą mikrowyłączników i falownika, co znacznie obniża koszty eksploatacyjne i zwiększa komfort obsługi systemu.

   Ramiona dla hamowni i stanowisk testowych charakteryzują się wysoką odpornością temperaturową węża, dedykowaną ssawka odciągową oraz samonośną konstrukcją umożliwiającą łatwe i szybkie pozycjonowanie ramienia. Ssawka wyciągowa jest jedynie zbliżana do końcówki rury wydechowej, dzięki czemu pasuje do większości pojazdów. Zastosowane siłowniki gazowych sprawia, że ramię jest bardzo łatwe w manewrowaniu i zawsze utrzymuje zadaną pozycję. Obsługę pojazdów z dwoma układami wydechowymi umożliwiają dwa ramiona. Wentylator wyciągowy należy dobrać indywidualnie. Ramię dostępne jest w kilku wersjach różniących się długością, odpornością temperaturową i wydajnością. W zależności od zastosowanego węża odporność temperaturowa może wynosić od 300 do 500°C Wydajność ramienia wynosi 1200 m3/h dla węża o średnicy 160 mm lub 1800m3/h dla węża o średnicy 200 mm.

  Ramiona wyciągowe do pyłów NORFI zostały zaprojektowane dla procesów spawania, szlifowania, cięcia, polerowania, przesypywania itp. Charakteryzują się przemyślaną konstrukcją nośną całkowicie odseparowaną od przewodu wentylacyjnego. Prawidłowy balans i łatwość ustawienia ramienia osiągnięto dzięki zastosowaniu siłowników, a ilość przegubów ciernych ograniczono do minimum. Ramię może być montowane bezpośrednio na ścianie za pomocą kielicha obrotowego i ściennego wspornika, jak również do wózka wyciągowego poruszającego się po szynie ALU. Standardowa długość ramienia wynosi 2, 3 i 4 m, dzięki dedykowanemu wysięgnikowi możemy przedłużyć zasięg ramienia do 8 m.

Poniżej link do niektórych wyróżnionych wyciągów w motorsport sklep:
http://motorsport-sklep.pl/warsztatmechaniczny.html?cat=178